AVM Ağustos 2025 Metrekare Verimlilik Endeksi, yüzde 33,8 arttı
Bu haber 833 kere okundu.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin ağustos ayı sonuçları açıklandı.

 

Konuya ilişkin bir değerlendirme yapan Ekonomist Fatih Keresteci: “AVM ciro endeksi 2025 yılı ağustos ayında, geçen yılın aynı dönemine göre nominal olarak %33,8 büyüdü. TÜFE enflasyonu ile arındırıldığında ufak oranda da olsa reel büyüme kaydedildi. Aylar arası karşılaştırma yapmak mevsimsellikten dolayı pek doğru olmasa da temmuz ayına göre belirgin oranda bir ivmelenme var. Kategori bazında bakınca ciddi ayrışmalar dikkat çekiyor ki son aylarda bu durumla sıklıkla karşılaşıyoruz. Şöyle ki, yıllık değişim oranlarına göre giyim %36,2 büyüme ile ilk sırada yer alıyor ve reel olarak da pozitif bir büyümeye işaret ediyor.

Yiyecek-içecek grubunda da %33,5 oranında büyüme ile benzer bir performans dikkat çekiyor. Son dönemde hep olduğu üzere ayakkabı grubu son sırada yer alırken yıllık nominal büyüme hızı %7,5’te kalmış. Bu kategoride yapısal bir problem olduğunu geçen ay da dile getirmiştik. Hipermarket ve diğer harcama kategorilerinde iki aydır reel daralma yaşanıyor. Biz cüzdanın küçüldüğünü düşünüyoruz. Hele ki, fiyatları göreceli olarak daha fazla artan seyahat ve eğitim harcamalarının yoğunlaştığı bir dönemde diğer harcamalara ayrılması muhtemel kalemlerde cüzdan payının hatırı sayılır bir şekilde daraldığı kanaatindeyiz.

Aslında bu durum dezenflasyonist politikaların uygulandığı günümüzde otorite tarafından olumlu olarak da karşılanabilir. TCMB’nin son Para Politikası Kurulu toplantısı karar metninde belirttiği üzere talep koşulları dezenflasyonist düzeyde. Ancak, bu tablonun perakendeci cephesinde pek de mutluluk yaratmayacağı aşikâr. Bu tablonun birkaç ay daha devam etmesi olası… Öte yandan, AVM ziyaretçi sayısı geçen yıl ile aynı seviyede kalırken bir önceki aya oranla %2,2 artış kaydetmiş.” dedi.

728×90 – Üst (1)
160×600 – Sol Kayan
160×600 – Sağ Kayan